بهترین مکمل های چربی سوز را بشناسیم!

همه ما می‌دانیم که کاهش وزن یکی از سخت‌ترین کارهاست. اگر انتظار نتایج یک شبه را دارید، احتمالاً در نهایت ناامید خواهید شد. کاهش وزن مداوم نیاز به یک رژیم تمرینی خوب، رژیم غذایی سالم و فداکاری دارد.

با این حال، راه‌هایی برای افزایش تلاش شما در این مسیر وجود دارد. مصرف مکمل یکی از روش‌های مناسب برای کاهش وزن و چربی سوزی به شمار می‌آیند. شما می‌توانید با این پنج مکمل برتر که در این مقاله ذکر شده، برنامه خود را برای کاهش وزن شروع کنید.

چگونه مکمل‌ها می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

مکمل‌ها می‌توانند از جهات مختلفی از کاهش وزن حمایت کنند، باید توجه داشته باشید که تمامی کاهش وزن‌ها و چربی سوزی‌های موفقیت‌آمیز با کاهش کالری همراه است. شاید برای شما هم این سوال به وجود بیاید، که چگونه مکمل‌ها می‌توانند از این هدف حمایت کنند؟ موارد زیر از مزایای مصرف مکمل ورزشی چربی سوز برای کاهش وزن است:

شناخت بهترین مکمل های چربی سوز

کاهش اشتها

این مکمل موجب کاهش اشتها می‌شوند و به همین سبب باعث می‌شوند شما کمتر گرسنه شوید. در این حال، احتمال اینکه کمبود کالری داشته باشید و غذای زیادی مصرف نکنید، بیشتر است. برخی از مکمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند احساس سیری بیشتر یا گرسنگی کمتری کنید، که می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف کاهش کالری کمک کنند.

تقویت انرژی

بخش مهم دیگر معادله تعادل کالری این است که چقدر کالری می‌سوزانید. این مکمل‌ها با سوزاندن کالری و تولید انرژی می‌توانند انرژی لازم در تمرینات ورزشی را برای شما فراهم کنند. مکمل‌هایی که می‌توانند از تمرکز، سطح انرژی و استقامت حمایت کنند، می‌توانند تفاوت زیادی در سوزاندن کالری در باشگاه ایجاد کنند.

حمایت از متابولیسم

وقتی صحبت از سوزاندن کالری می‌شود، باید مطمئن شوید که متابولیسم شما برای کمک به کاهش وزن کارآمد است. برخی از مکمل‌ها می‌توانند به حمایت از چربی سوزی و حفظ توده عضلانی برای کاهش چربی کمک کنند، برخی دیگر می‌توانند اطمینان حاصل کنند که سلول‌های شما انرژی مورد نیاز خود را از غذایی که می‌خورید دریافت می‌کنند.

مکمل‌های کاهش وزن

پروتئین وی

بیشتر افراد ممکن است پروتئین را با بدنسازی و عضله‌سازی مرتبط بدانند. اما آیا می‌دانستید افزایش پروتئین در رژیم غذایی باعث کاهش وزن و سیری می‌شود؟

پروتئین وی یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها برای کاهش وزن است. یکی از دلایل مهم برای مصرف این مکمل، جذب سریع است و محتوای اسید آمینه بالایی دارد که فواید مختلفی برای بدن به ارمغان میاورد. علاوه بر حمایت از ریکاوری، نگهداری و رشد عضلات، با افزایش سیری و کاهش وزن نیز همراه است.

در یک مطالعه ۱۲ هفته ای، از شرکت کنندگان دارای اضافه وزن خواسته شد ۲۰ دقیقه قبل از صبحانه و ۲۰ دقیقه قبل از شام یک نوشیدنی پروتئین وی یا یک نوشیدنی آماده با همان تعداد کالری مصرف کنند. در این مطالعه، شرکت کنندگان رژیمی گرفتند که در آن کالری دریافتی به ۵۰۰ کیلوکالری در روز کاهش یافت.

در حالی که هر دو گروه مقدار قابل توجهی وزن از دست دادند، کاهش وزن بیشتری در گروهی که نوشیدنی مبتنی بر پروتئین وی مصرف می‌کردند مشاهده شد. علاوه بر این، کسانی که به مدت ۱۲ هفته پروتئین وی مصرف کردند، چربی بدن را به میزان قابل توجهی و از دست دادند. همچنین آن‌ها در رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین وی عضلات کمتری را از دست دادند.

پروتئین وی رژیمی یکی از بهترین مکمل‌های غذایی برای کاهش وزن است، سعی کنید یک پیمانه وی رژیمی را با شیر، ماست کم چرب یا آب ترکیب کرده و بعد از تمرین یا قبل از خواب مصرف کنید.

خلاصه: پروتئین وی می‌تواند به رفع گرسنگی شما کمک کند و در عین حال اسیدهای آمینه را برای حفظ بافت عضلانی فراهم کند. همچنین به لطف افزایش سیری و کاهش دریافت کالری می‌تواند از کاهش وزن حمایت کند.

پیشنهاد میکنیم با بهترین مکمل ها برای عضله سازی ورزشکاران هم آشنا شوید.

ال کارنیتین

این یک ماده شیمیایی طبیعی است که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین در کبد و کلیه‌ها ایجاد می‌شود. ال کارنیتین دارای طیف وسیعی از فواید در بدن است که مهم‌ترین نقش آن کمک به کاهش وزن است. عملکرد این ماده با انتقال اسیدهای چرب با زنجیره بلند به میتوکندری است که در آنجا می‌توان آن‌ها را برای تولید انرژی اکسید کرد. این باعث می‌شود بدن ذخایر چربی سرسخت را برای انرژی بسوزاند.

داده‌های علمی اخیر نشان داده است که ال کارنیتین همچنین در جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از استرس ورزش نقش دارد و مکمل در واقع می‌تواند مزایایی برای تمرین، مسابقات و ریکاوری داشته باشد. با مصرف دو قرص ال کارنیتین قبل از غذا دو بار در روز از رژیم کاهش وزن و رژیم تمرینی خود حمایت کنید.

خلاصه: ال کارنیتین از متابولیسم چربی پشتیبانی می‌کند، که می‌تواند به کارآمدتر شدن متابولیسم و همچنین بازیابی ورزش کمک کند.

آمینو اسید‌های شاخه دار

BCAA مخفف آمینو اسیدهای شاخه دار است. اگر آشنایی ندارید، اسیدهای آمینه بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها هستند. BCAA‌ها گروهی از سه آمینو اسید هستند که «ضروری» در نظر گرفته می‌شوند، یعنی برخلاف سایر اسیدهای آمینه غیر ضروری، باید در رژیم غذایی مصرف شوند.

BCAA‌ها از لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده‌اند و تصور می‌شود که برخی از تنها اسیدهای آمینه هستند که مستقیماً با ریکاوری عضلات مرتبط هستند و می‌توانند به عنوان منبع انرژی در بدن نیز استفاده شوند.

اما BCAA دقیقا چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟ نشان داده شده است که مکمل BCAA به تنظیم سطح انسولین بدن کمک می‌کند و نقش زیادی در چندین واکنش متابولیک مختلف ایفا می‌کند. همچنین در یک بررسی علمی، شواهد جدیدی وجود داشت که نشان می‌داد نقش متابولیک لوسین تا حدی بر کاهش وزن تأثیر دارد. برای کمک به کاهش وزن، اول صبح، قبل و بعد از تمرین، BCAA را مصرف کنید.

خلاصه: BCAA به حمایت از ماهیچه‌های سالم و بهینه‌سازی متابولیسم برای حمایت از کاهش وزن کمک می‌کند.

عصاره چای سبز

کاملا واضح است که یک فنجان چای سبز از مزایای سلامتی بی‌شماری برخوردار است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که این نوشیدنی فوایدی برای سلامتی دارد که از جمله آن‌ها کاهش وزن است.

چگونه چای سبز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟ چای سبز توسط برخی به عنوان تقویت کننده متابولیسم شناخته شده است، اما به این سادگی نیست. این شامل ترکیبات شیمیایی به نام پلی فنول، به طور دقیق کاتچین است. در یک مطالعه در نمونه‌ای از شرکت‌کنندگان مشخص شد که مصرف کاتچین‌ها تأثیر مثبتی بر کاهش وزن دارد.

برای مقایسه اثرات کاتچین با سایر مواد شیمیایی که مشکوک به افزایش متابولیسم نیز هستند، اثر کاهش وزن با مصرف منظم کافئین نیز مورد بررسی قرار گرفت، اما کاهش قابل توجهی در وزن در این مورد مشاهده نشد. به طور کلی، نتایج این مطالعه علمی شواهدی را ارائه کرد که نشان می‌دهد کاتچین‌ها، به‌ویژه اپی گالوکاتچین گالات، می‌توانند برای کاهش وزن و حفظ وزن مفید باشند.

بنابراین مصرف عصاره چای سبز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و همراه با یک رژیم تمرینی خوب می‌تواند از کاهش وزن حمایت کند.

خلاصه: چای سبز حاوی کاتچین است که به نظر می‌رسد فوایدی برای کاهش وزن و مدیریت دارد.

مصرف مکمل های چربی سوز

امگا ۳

اگر قبلاً هرگز نام امگا ۳ را نشنیده باشید، تعجب خواهیم کرد. امگا ۳ یک اسید چرب ضروری است که ما از مغزها، دانه‌ها و انواع خاصی از ماهی‌ها مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی دریافت می‌کنیم.

امگا ۳ حاوی دو اسید چرب ضروری DHA و EPA است. به کلمه «ضروری» توجه کنید، این بدان معنی است که آن‌ها برای زندگی و عملکرد ضروری هستند و ما باید این اسیدهای چرب را از طریق رژیم غذایی خود مصرف کنیم، زیرا بدن ما نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند.

یک مطالعه بررسی کرد که آیا اشتها می‌تواند توسط اسیدهای چرب امگا ۳ تحت تاثیر قرار گیرد؟ یک رابطه مثبت بین امگا ۳ و سیری در طول هشت هفته مطالعه مشاهده شد و نتیجه گیری شد که مصرف امگا ۳ می‌تواند به تعدیل اشتها کمک کند و ممکن است برای حفظ وزن کاربرد داشته باشد.

بنابراین برای کمک به کاهش وزن، مصرف یک تا سه بار در روز کپسول‌های امگا ۳ ممکن است به تنظیم اشتهای شما کمک کند و در عین حال به سوخت و ساز بدن برای سوزاندن چربی کمک کند.

خلاصه: امگا ۳‌ها چربی سوز‌های خوبی هستند که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از سیری و متابولیسم سالم حمایت کنید، که هر دو برای کاهش وزن بسیار مهم هستند.

حرف آخر

اگر به دنبال کمکی در مسیر کاهش وزن خود هستید، این پنج مکمل راهی عالی برای حمایت از رژیم شما هستند. برای حداکثر فواید، آن‌ها را در کنار یک رژیم غذایی متعادل، سالم و یک رژیم تمرینی خوب مصرف کنید. تعهد کلید کاهش وزن پایدار است، پس یک برنامه داشته باشید و به آن پایبند باشید.

اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب