هسپریدین چیست؟خواص و عوارض آن

هسپریدین چیست و چه خواصی دارد؟

  • هسپریدین یک ترکیب گیاهی است که در مرکبات مثل لیمو، پرتقال و نارنگی وجود دارد. 
  •  یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است و خواص دارویی زیادی دارد‌.
  •  اثرات ضد سرطانی، پایین آورنده‌ی چربی و قند خون، محافظت کننده ی قلب، ضدویروس و ضد فشار خون دارد.

 

خواص هسپریدین 

۱-اثر بر روی عروق خونی:

هسپریدین اثرات مفیدی برای عروق خونی دارد و به عنوان یک داروی گیاهی برای مشکلات مختلفی شامل آلرژی، هموروئید، گرگرفتگی، تب یونجه، سینوزیت، سندروم پیش از قاعدگی و واریس استفاده می‌شود. همچنین هسپریدین می‌تواند با بهبود گردش خون و کاهش التهاب به مبارزه با سرطان کمک کند.مصرف منظم هسپریدین می‌تواند به کاهش فشارخون و بهبود عملکرد عروق خونی کمک کند.

هسپریدین به تنهایی و یا در ترکیب با دیوسمین که یک ترکیب گیاهی دیگر است بیشتر در مشکلات عروق خونی مثل هموروئید و واریس استفاده می‌شود و با خاصیت ضدالتهابی خود می‌تواند عملکرد عروق خونی را بهتر کند. در افراد مبتلا به هموروئید ترکیب هسپریدین و دیوسمین می‌تواند کمک زیادی به کاهش درد و خونریزی کند.

۲-ضد ویروسی:

یکی از دیگر از خواص هسپریدین، خاصیت ضد ویروسی است. هسپریدین از طریق مهار تکثیر ویروس آنفولانزا و افزایش ایمنی سلول های بدن فعالیت ضد ویروسی خود در مقابل ویروس آنفولانزا را انجام می‌دهد. 

 

۳-هسپریدین و کرونا:

اگرچه هنوز تاثیر هیچ دارو یا مکملی برای پیشگیری یا درمان کرونا اثبات نشده است، ممکن است هسپریدین در پیشگیری و درمان کرونا هم اثر داشته باشد.

هسپریدین می‌تواند جلوی ورود ویروس به سلول میزبان را بگیرد و از بیماری پیشگیری کند.همچنین با تقویت ایمنی سلولی هم ممکن است در مقابل کرونا مفید باشد.

هسپریدین یک ضد التهاب قوی هم هست و می‌تواند به عنوان درمان‌ کمکی برای کنترل التهاب شدید در مقابل کرونا استفاده شود.

فعال شدن مسیرهای انعقادی به دنبال پاسخ ایمنی به کووید می‌تواند موجب تشکیل لخته ی خون شود. مصرف هسپریدین و دیوسمین در کنار داروهایی که برای پیشگیری از لخته استفاده می‌شوند تاثیر خوبی برای پیشگیری از تشکیل لخته و آمبولی ریوی دارد.

عوارض و تداخلات احتمالی هسپریدین:

هسپریدین ممکن است باعث ایجاد عوارضی مثل درد شکم، اسهال و حالت تهوع شود.

مصرف مکمل های هسپریدین می‌تواند روی انعقاد خون تاثیر بگذراد و احتمال خونریزی را افزایش دهد؛ بنابراین ممکن است برای افرایکه داروهای خاصی (شامل داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت و داروهای فشارخون) را مصرف‌ می‌کنند مناسب نباشد. بنابراین در صورتی‌که داروی دیگری مصرف می‌کنید حتما قبل از مصرف هسپریدین با پزشک خود مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که خود درمانی بیماری ها و خودداری یا به تاخیر انداختن درمان استاندارد بیماری ممکن است عواقب شدیدی داشته باشد. همچنین بی‌خطر بودن بسیاری از مکمل ها در خانم های باردار، شیرده، کودکان، افراد دچار بیماری یا افرادی که داروهای دیگری مصرف‌ می‌کنند ثابت نشده است.

 

اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب