تاثیر پروپولیس در پیشگیری از کرونا 

پروپولیس یکی از محصولات زنبور عسل است که به تقویت سیستم ایمنی کمک‌ می‌کند و خاصیت ضدویروسی و ضدباکتری هم دارد و می‌تواند جلوی ورود ویروس کرونا به سلول های میزبان را بگیرد.

پروپولیس

پروپولیس موجب تقویت سیستم ایمنی میشود.

ویروس کرونا با ورود به سلول های میزبان در نهایت موجب التهاب ریه و سرکوب سیستم‌ ایمنی می‌شود. بره‌موم جلوی ورود ویروس به سلول میزبان و تکثیر آن را می‌گیرد. کوئرستین، میریستین و کافئیک اسید از ترکیبات موجود در پروپولیس هستند که برای مهار ویروس کرونا مفید هستند. در مراحل بعدی بیماری کرونا، بدن با ایجاد پاسخ های التهابی شدیدی ایجاد می‌کند که می‌تواند آسیب شدیدی به ریه و اندام های دیگر بزند. پروپولیس یا بره‌موم در مراحل اولیه ی بیماری از مهار سیستم ایمنی جلوگیری می‌کند و در مراحل بعدی نیز، پاسخ های التهابی بدن را کاهش می‌دهد. ترکیبات پروپولیس موجب کاهش احتمال طوفان سایتوکاینی که یکی از دلایل مرگ و میر در اثر کرونا است، نیز می‌شود. همچنین پروپولیس به درمان مشکلاتی مانند فشارخون بالا، قندخون بالا و سرطان کمک می‌کند. وجود این بیماری ها در افراد مبتلا به کرونا باعث افزایش خطرات و عوارض کرونا می‌شود.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر کرونا ایجاد شود، لخته شدن خون است. پروپولیس می‌تواند تجمع پلاکت ها و احتمال لخته شدن را هم کاهش دهد.

شما میتوانید مقاله ی مرتبط کرونا امیکرون را در اینجا مطالعه فرمایید.

از کجا پروپولیس رو پیدا کنیم؟

پروپولیس توی فرآورده هایی مثل کپسول فلمون، قرص های جویدنی زینکوویت سی، شربت پرومیون و اسپری های نازومیون ،بیمیون ، بیمیون کیدز وجود دارد.

۱-کپسول های فلمون:

کپسول فلمون برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌شوند و علاوه بر ۲۵۰ میلی گرم پروپولیس، ۸۰ میلی‌گرم ویتامین سی هم دارند. می‌تونید یک تا دو کپسول از فلمون رو بعد از غذا با مقدار کافی آب یا نوشیدنی های خنک مصرف کنید.

۲-زینکوویت:

زینکوویت برای تقویت سیستم ایمنی، زینکوویت که به جز زینک و ویتامین سی، ۱۵ میلی‌گرم پروپولیس داره رو هم‌ می‌تونید مصرف کنید.

۳-شربت پرومیون:

شربت پرومیون هم حاوی عصاره ی پروپولیس و آویشن و اسانس های روغنی اوکالیپتوس، انیسون و نعنا فلفلی هست که برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش علائم سرماخوردگی یا کرونا و تسکین سرفه استفاده می‌شود و به کاهش التهاب ریه و تنفس راحت تر هم کمک می‌کند.

این شربت رو بزرگسالان می‌توانند سه بار در روز و هربار یک قاشق سوپ خوری مصرف کنند.

کودکان بالای ۶ سال هم می‌توانند این شربت رو ۳ بار در روز و هر بار ۱ قاشق مرباخوری مصرف کنند.

۴-شربت ایمیونیتی:

شربت ایمیونیتی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان، شربت‌ ایمیونیتی ویواتون علاوه بر ۱۰۰‌میلی‌گرم پروپولیس، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز کودکان را هم دارد و به رشد و نمو کودکان هم کمک می‌کند.

 

اسپری های حاوی پروپولیس موجود، نازومیون و بیمیون کیدز هستند.

۵-نازومیون:

نازومیون برای مصرف در بزرگسالان است و طبق دستور سازنده ی این محصول، باید روزانه ۲ تا ۴ پاف در بینی اسپری شود.هر ۴ پاف از این اسپری ۴۵ میلی گرم عصاره ی پروپولیس دارد و حاوی نمک دریا، اکیناسه و آویشن هم است.

۶-بیمیون کیدز:

بیمیون کیدز هم مخصوص کودکان بالای ۶ سال است و باید روزانه ۴ مرتبه و هربار ۴ پاف در دهان اسپری شود.

 

البته یادتون باشه که هنوز اثر هیچ دارو یا مکملی برای پیشگیری یا درمان کرونا ثابت نشده است و همچنان واکسن زدن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله ی اجتماعی بهترین راه های پیشگیری از کرونا هستند

 

اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب