الدربری چیست+مزایا آن

الدربری چیست؟

الدربری یا آقطی سیاه یکی از گیاهانی است که از گذشته برای‌ تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌شده است. توت بنفش تیره ای است که از درختان قدیمی اروپایی است. از این میوه برای تهیه دارو استفاده می شود

الدربری سرشار از انتی‌اکسیدان ها و ویتامین‌ است.که می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند، التهاب و استرس را کاهش داده و همچنین از قلب نیز محافظت کنند.

طبق بعضی از مطالعاتی که انجام شده است، الدربری با مکانیسم‌های مختلفی از جمله مهار تکثیر ویروس در کاهش دوره و شدت علائم آنفولانزا و سرماخوردگی موثر است .همچنین از گذشته در طب سنتی برای درمان تب، بدن درد، عفونت‌های دستگاه تنفس استفاده می‌شده است‌.

آیا الدربری برای درمان کرونا موثر است؟

با وجود سابقه ی مصرف طولانی این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی, هنوز شواهد کافی برای موثر بودن این گیاه برای پیشگیری یا درمان آنفولانزا یا کرونا وجود ندارد. هنوز هم واکسن موثرترین راه برای مقابله با کرونا است.

 

با این حال کپسول سی دی فلو نوتراکس(cd-flu) حاوی الدربری برای بهبود عفونتهای سیستم تنفس فوقانی ،کمک به تامین ویتامین های C و D – کاهش طول و شدت درمان  استفاده میشود که میتوانید در وبسایت جوردارو آن را مشاهده کنید

 

 

در صورت بارداری یا شیردهی الدربری را استفاده نکنید.

این گیاه خاصیت ادرارآوری هم دارد پس در صورتی که داروهای ادرارآور هم استفاده می‌کنید این فرآورده را با احتیاط مصرف کنید. 

میوه‌ی الدربری قبل از مصرف باید پخته شود و در صورت مصرف به صورت نپخته می توانند باعث اسهال، تهوع و استفراغ شوند اما می‌تونید از مکمل‌هایی که حاوی ادربری هستند مثل قرص جوشان ایموفیز هم استفاده کنید.

اشتراک گذاری
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
فهرست مطالب